Kan ik met mijn Nederlandse pas een treinticket uit de automaat kopen op het station in Antwerpen?

Ik moet maandagochtend om 8 uur de trein nemen naar Roosendaal. Het internationale loket gaat pas om 08:30 open en ik heb niet de mogelijkheid om mijn tickets online te kopen en uit te printen.

Kan ik maandagochtend met mijn nederlandse pinpas een kaartje kopen uit de automaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ik heb dit tevergeefs in het verleden (1 jaar terug) geprobeerd. Het apparaat accepteert voor zover ik het me kan herinneren alleen maar Bancontact. Er zijn twee manieren om dit aan te pakken:

1. Je koopt vandaag aan een van de loketten een treinkaartje waarbij je aangeeft dat je deze maandag wil gebruiken. Aan de loketten kan je met je Nederlandse pinpas betalen.

2. Als het niet goed uitkomt om nu nog een rit te maken naar het station van Antwerpen. Kan je bij een van de betaalautomaten in de buurt contant geld opnemen. Op maandagochtend, zodra je de trein opstapt ga je meteen op zoek naar een conducteur. Je zegt tegen hem/haar dat je graag een ticket naar Roosendaal wilt kopen, en dat je niet via de automaten een ticket kon kopen omdat je geen Belgische pas hebt. Mijn ervaring is dat ze vergevingsgezind zijn en via een contante betaling een ticket voor je kunnen regelen, zonder dat je extra toeslag hoeft te betalen (omdat je niet aan het loket een kaartje hebt gekocht).