35 euro

Wat gebeurt er als ik geen geldig plaatsbewijs kan tonen?
Als u niet in het bezit bent van een geldig plaatsbewijs en u krijgt controle dan dient u de ritprijs te betalen verhoogd met € 35,- Indien u niet contant kunt betalen dan krijgt u een Uitstel van Betaling en dient u binnen 7 dagen het verschuldigde bedrag over te maken naar Syntus. Is binnen 7 dagen het bedrag niet bijgeschreven op desbetreffende rekening dan sturen wij u een herinnering, verhoogt met € 10,00 administratiekosten. Is drie weken na de herinnering het verschuldigde bedrag nog steeds niet op rekening van Syntus bijgeschreven, dan wordt het Proces verbaal doorgestuurd naar de Officier van Justitie. Iedereen is wettelijk verplicht om een geldig legitimatiebewijs te tonen. Kun u bij een Uitstel van betaling geen legitimatiebewijs tonen, dan wordt er om assistentie van de politie gevraagd voor controle van de opgegeven naam- en adresgegevens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vraag is al eerder gesteld, voor het gehele openbaar vervoer is de strafmaat gelijk, vervoersmaatschappijen mogen zelf geen straf opleggen.

Zie voor het juiste antwoord:

http://www.goeievraag.nl/vraag/onbeperkt-boetes-zwartrijden-veelpleegers-aantal.91843

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens is de eerste keer dat u ervoor een procesverbaal krijgt de boete niet hoger dan 35.00Euro (schikking).