als je vergeet uit te checken met je OV-chipkaart. ben je dan je geld kwijt? En wat kun je hier aan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn dan bij de verschillende OV bedrijven methodes om je geld alsnog terug te krijgen. Kijk even hier: http://vergetenuittechecken.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

"Als u op saldo reist, wordt bij het inchecken een instaptarief van uw saldo afgeschreven. Bij het uitchecken wordt het instaptarief teruggestort en worden de gereisde kilometers in rekening gebracht. Als u niet uitcheckt, betaalt u dus het volledige instaptarief.
Wanneer u niet kunt uitchecken, bijvoorbeeld wanneer een kaartlezer defect is, kunt u het teveel betaalde saldo terugvragen bij uw OV-bedrijf. U kunt hiervoor een claimformulier gebruiken."
http://www.ov-chipkaart.nl/allesoverdeov-chipkaart/reizenmetdeov-chipkaart/inenuitchecken/

Jelle verwees al naar een prima site met instructie wat dan te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de NS moet je de klantenservice bellen en het daarmee regelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan ben je 4 euro kwijt, je kan de ns bellen en dan je geld terugvragen, dit kan alleen met een persoonlijke ov chip