Is de OV chipkaart te clonen?

Ik kom zojuist een oud artikeltje tegen dat beweert dat dit mogelijk is.
Klopt dat?
http://tweakers.net/nieuws/56398/opensource-applicatie-om-ov-chipkaarten-te-klonen-verschenen.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ja die is te klonen, de krakers houden niet op voordat het probleem geklaard is... De ov-chipkaart verandert niet, dus de krakers hebben alle tijd om dat ding te kraken... Het is gewoon een kwestie van tijd... Maar ze zullen slagen, er is nog nooit een vorm van encryptie geweest die nog nooit gekraakt is, nog geen enkele...

dus ook dit wordt ooit gekraakt, vroeger of later...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Het geëncrypte communicatiesysteem C2000 is nooit gekraakt.
En het encryptiesysteem van Canal Digital (Irdeto) is niet gekraakt, ondanks de pogingen van duizenden hackers.
Dus vooralsnog klopt je uitspraak niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wacht maar, ik krijg gelijk...
AWM
14 jaar geleden
Nope. Het is heel makkelijk om te roepen dat alles gekraakt gaat worden, maar dat gaat niet voor alle systemen op.
Ken je al iemand die zelf geld op zijn Chipknip bijstort? (zonder daarvoor te betalen, dan)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt, en ik zeg hij die dat kan, hangt dat niet aan de grote klok...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens, een goed ewaard geheim, dat goud waard is...

Andere antwoorden (6)

Herrinner je nog de heisa over de OV chipkaart vorig jaar?
De OV chipkaart zou toen op meerdere manieren gekraakt en vervalst kunnen worden.
Dit heeft de fabrikant nu opgelost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft de fabrikant dit opgelost? Bronnen?
Er zijn HBO's en Universiteiten in het land die er een sport van maken met hun IT opleidingen om dergelijke dingen te kraken en/of cloonen, voordat het wordt uitgebracht. En anders z.s.m. nadat het is uitgebracht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, de chipkaart zoals gebruikt wordt in Nederland is te kraken. Nee, de fabrikant heeft hier niets aan gedaan. De fabrikant kan het enkel oplossen door nieuwe hardware (vervangen chipkaarten en nieuwe modules in de poortjes) Nee, de klant loopt geen schade. Ja, eventuele schade is voor de vervoerder. Er wordt geen aandacht meer aan besteed, het is oud nieuws.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles wat is beveiligd, is te kraken.
Gelukkig overigens. Ik hoop dat ze de OV chipkaart en het EPD en km-heffing kastje zo snel en zo publiek mogelijk kraken. Dat er zo snel mogelijk chip lezers en schrijvers op de markt komen, die je voor een paar euro's in staat stellen om het systeem volledig open te gooien.
Dit is de enige beveiliging voor jouw en mijn privacy tegen een onverantwoordelijke overheid.
Ik heb mij elektronisch patiëntendossier laten wissen. Ik gebruik ook geen betaalpassen van NL oorsprong.

Toegevoegd na 18 uur:
Of een fabrikant het oplost is geheel afhankelijk van kosten en opbrengsten. Denk aan het bekende voorbeeld van de exploderende benzinetanks in Amerika.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Rammelzee;

Voor elke beveiliging die bedacht is valt natuurlijk een kraakmethode te bedenken. Het hangt er alleen vanaf of dat voor de kraker de moeite loont.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles wat je kunt maken, kun je ook kraken! Alles!