Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hoor je regelmatig een bel rinkelen in het hok van de conducteur?

Nee het is niet zijn telefoon die af gaat ;) Hoor vaak een bel rinkelen soms meerdere malen, met name in de oude type dubbeldekkers met die groene banken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Die bel hoor je rinkelen in het hok van de machinist. Het geeft de maximumsnelheid aan die op het betreffende baanvak gereden mag worden.

Toegevoegd op 11-05-2009 17:29:01
Toegevoegd: Het heeft met de ATB te maken. De werking van de ATB kan je nalezen in de bron. Het heeft dus inderdaad wat met de snelheid te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanks Chris voor je antwoord, en ValleyDude voor je observaties ;)

Andere antwoorden (2)

Leuke vraag! Heb mezelf dat ook al talloze malen afgevraagd. Ik denk (maar dat is puur een aanname) dat het te maken heeft met een soort van automatische snelheidsregeling ofzo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er een aantal keer aandachtig naar geluisterd en gelet op de reactie in snelheid. Hier mijn bevindingen:

trrrrring: langzaam remmen
trrrrring x3: harder remmen
ping: je mag sneller gaan

Maar ben geen machinist, dus kan het niet met 100% zekerheid zeggen :p

Toegevoegd op 12-05-2009 10:55:04
Mmmmz, mijn antwoord was voordat ik de bron had gelezen, aan de bron heb je wellicht meer!

Toegevoegd op 12-05-2009 10:55:19
Bron van Chris that is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding