Waarom mogen OV Controleurs gewoon zonder masker op lopen in trams?

zat vanochtend in de tram (HTM den haag) met masker op natuurlijk. en meermalen zag ik controleurs ZONDER een masker op in de trams rondlopen en ook op haltes en ik heb dit vaker gezien. waarom doen zij geen masker op al is het maar voor hun eigen veiligheid ? (ze hielden ook geen afstand tot elkaar moet ik ook nog opmerken) terwijl de reizigers dit WEL verplicht zijn op straffe van een bekeuring.

Weet jij het antwoord?

/2500

Medewerkers in het openbaar vervoer moeten een mondkapje dragen. Daarbij mogen zij ook een spatscherm (gelaatscherm) dragen. Alleen als er gezorgd wordt voor 1,5 meter afstand tussen chauffeur of controleurs tussen de reizigers is een gelaatsscherm (spatscherm) of mondkapje niet verplicht voor de chauffeur of controleurs in het openbaar vervoer. De afspraken over de richtlijnen voor de controleurs in het openbaar vervoer zijn gemaakt tussen de Rijksoverheid en de vervoerder. Als een reizigers constateren dat de controleurs geen mondkapje dragen en geen 1,5 meter afstand houden tot elkaar hoeven zij (de reizigers) niets te doen. De reiziger zelf dient de richtlijnen betreffende het openbaar vervoer op te volgen. Moet zijn: als reizigers constateren

Toegevoegd op 20 augustus 2020 11:47: tekst

Dat mogen ze niet. De huidige regels: "Medewerkers in het openbaar vervoer moeten een mondkapje dragen. Daarbij mogen zij ook een spatscherm (gelaatscherm) dragen. Werkt de medewerker in een afgesloten cabine? Of is er gezorgd voor 1,5 meter afstand tussen chauffeur en reizigers? Dan is een mondkapje of gelaatscherm (spatscherm) niet verplicht." Aldus de huidige regels van de Rijksoverheid (zie de verwijzing in de reactie van SimonV). Met andere woorden: OV-controleurs moeten tijdens hun werk een mondkapje dragen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100