Hoe kan een student gratis reizen als hij/zij het niet eens is met de voorwaarden rond de OV-chipkaart zoals beschikbaar op website OV-chipkaart.nl?

Voor de tweede maal is bij mij een studenten ov-chipkaart op sterven na dood. In hoeverre kan je tegenwoordig nog gratis reizen als student (daar heb je dan immers recht op) als je het nu niet eens bent met de voorwaarden?

Voorwaarden: http://www.ov-chipkaart.nl/pdf/22246/pdfalgemenevoorwaarden

Toegevoegd na 34 minuten:
Net zoals de euro anno 2002 wordt nu ook bij menig reiziger de OV-chipkaart door de strot gedrukt!

Toegevoegd na 19 uur:
Waarom ik het niet eens ben met de OV-chipkaart:
- Eerlijke burger de dupe van zwartrijders;
- Overheid hoeft niet te weten waar ik zoals heenreis;
- Pasje zonder RFID-chip is goedkoper en minder fragiel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Of je accepteert de voorwaarden en dan kun je met de kaart reizen, of je accepteert ze niet en dan kun je wel reizen maar niet met de kaart, en dan moet je dus betalen.
Ik heb zelf geen problemen met de fysieke kaart gehad, stop 'm altijd in een (grote) portemonnee waarin ie niet kan buigen. Misschien maakt dat uit?

Toegevoegd na 18 uur:
Dat je het er niet mee eens bent, verandert niets aan de regels.
Er is flink wat verzet geweest en toch is de kaart ingevoerd.
Wil je die niet gebruiken, dan staat dat je vrij. Je kunt ook voor elke reis een los, papieren kaartje kopen.
Overigens neem ik aan dat je ook heel voorzichtig bent met cookies op je pc, geen gebruik maakt van bonus- en kortingskaarten, niet online winkelt en geen smartphone hebt, als je zo over de BigBrothereffecten inzit?