retour ovkaart GVB inchecken.

Ik kocht vandaag een dagkaart(retour) van de GVB.
echter checkte ik in bij het verkeerde spoor, waardoor ik weer ging uitchecken bij de poortjes.. waarbij ik las dat ik nog maar recht had op 1 rit!

Uiteindelijk ben ik bij het andere spoor stiekem door de poortjes geglipt..

Was ik strafbaar als ik zou zijn gecontroleerd?

1 rit is 1 uur reizen op een 2 rittenkaart

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je had eigenlijk weer moeten inchecken en als het goed is zou er dan binnen 1 uur niet nog een rit er vanaf mogen gaan.
Nu was je eigenlijk zwart aan het reizen, maar het is wel te zien dat je nog binnen het uur zat.
Of een controleur dit ook kan zien weet ik niet, als je pech hebt had je een boete gekregen, waar je waarschijnlijk met succes bezwaar tegen had kunnen maken.