Wat moet ik doen om mijn OV-chipkaart te activeren. Ik heb hem net opgeladen met 20 euro, moet ik nu nog iets doen?

Moet ik hem nog activeren, of een product ophalen of zoiets? Ik reis met zowel NS als met Veolia (Limburg)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij moet er ook meer geld op staan. Ik meen dat er €10 reserve op moet staan.
tikrit
12 jaar geleden
reserve : 4 euro voor de bus en 20 euro voor de trein

Antwoorden (2)

Om met de bus (of tram/metro) te reizen hoef je niets verder te activeren, deze kan gelijk gebruikt worden.
Om er mee bij de NS te kunnen reizen kan het zijn dat deze nog eenmalig geactiveerd moet worden, afhankelijk van wat voor een kaart het is (persoonlijke/anonieme). Bij het aanvragen van een persoonlijke zit dit activeren soms tegenwoordig al in aanvraag proces.
Bij het activeren moet je opgeven of je eerste of tweede klas wilt reizen bij de NS.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor de ns moet je via de computer nog activeren. voor de bus,metro en tram hoeft dat niet.