Kan ik nog ergens geld krijgen voor mijn oude strippenkaarten?

Blijkbaar zijn ze nu nergens meer te gebruiken. Ik heb er een jaar geleden 2 aangeschaft, voor het geval dat ik ze af en toe nodig zou hebben. Maar doordat de buslijnen ineens werden aangepast, waardoor ik over een stuk van 10 km. met de bus een uur doe, heb ik bijna alle strippen nog over. Toen de Euro werd ingevoerd, kon je je guldens voor geld inwisselen. Kan dat nu ook?

12 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (4)

Nee, die kun je verscheuren. Zat laatst in de bus toen er een oude vrouw haar strippenkaart wilde laten stempelen, maar het werd niet geaccepteerd. Toen ze vroeg of ze ze nog in kon leveren zei de chauffeur nee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt niet, je kunt in bijna elke bus je strippenkaart achterlaten welke dan nog geld waard is voor villa pardoes. Een goed doel dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is mijn antwoord toch goed!!! ? Hij krijgt er geen geld voor terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt dat hij hem kan verscheuren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hij er nog geldvoor wil vangen, kan hij 'm verscheuren......
Nee je krijgt geen geld terug, op de achterkant van de strippenkaart staat dat je geen geld terug krijgt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In sommige gemeenten (nou ja, in Arnhem zeker) kon je oude strippenkaarten wel inleveren voor korting op musea.

Maar verder kun je ze inderdaad niet meer inleveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt?! Damn, dat wist ik niet... Kan dat nog, en waar moet ik ze dan inleveren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas: http://www.strippenkaartgeldwaard.nl/ Geldig tot 31 augustus 2011.
Zoals eerder gezegd: je kunt niet meer reizen met een strippenkaart en de vervoerbedrijven geven ook geen geld terug. Het ongeldig verklaren van de strippenkaart is zeer ruim tevoren aangekondigd.

Ook vroeger waren strippenkaarten maar beperkt (tot een jaar na tariefswijziging) geldig. Wat dat betreft dus niets nieuws.

In Noord-Brabant liep tot eind 2011 nog een actie waarbij je deels gebruikte strippenkaarten kon inleveren voor Villa Pardoes. Per ingeleverde kaart werd 2 euro aan dit goede doel overgemaakt. De actie is officieel voorbij maar je zou even contact kunnen opnemen en vragen of ze nog steeds kaarten accepteren. Zie de link onder dit bericht.