nee dit kan niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, op een persoonlijke ov-chipkaart word een abonnement gezet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een abonnement neemt, dan dien je dit op een Persoonlijke OV-Chipkaart te laden.
Dit is niet mogelijk om op een anonieme OV-Chipkaart te zetten (want een abonnement is persoonsgebonden).

Als een abonnement op een ov-chipkaart is geladen, word er voor dat traject geen geld afgeschreven voor die reis (mogelijk eerst wel een "starttarief", waar je tijdelijk in de min kan komen te staan, maar bij uitchecken word dit weer verrekend.

Met een OV-Chipkaart moet je dus altijd IN & UIT checken, ook als je een abonnement er op hebt staan.