hoeveel geld moet ik op mijn ov zetten?

Ik ga op 2e kerstdag van apeldoorn naar lelystad en heb een anonieme chipkaart nu wil ik via internet opwaarderen alleen heb ik geen idee hoe duur het is van hier naar lelystad en kan het ook helemaal nergens vinden... is er hier misschien iemand die weet hoe veel ik erop moet zetten?? en ik ga trouwens met de bus dus dan verschillen de kosten ook weer

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Op 9292 ov kun je de reisroute invoeren en daarna kun je onderin ook kijken hoeveel het kost met de ov-chipkaart met én zonder korting.. en ook per vervoersmiddel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20euro is wel een goed bedrag voor deze reis. Ruim voldoende.

Je kunt dit het beste even aan een busschauffeur van de desbetreffende lijn vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet toch ook een starttarief hebben, of is dat met n anonieme kaart niet?
Het kost €16,60 als je met de trein gaat, maar er zijn ook reismogelijkheden waarbij je alleen met de bus gaat; dat kost ongeveer €14. Kijk maar op www.9292ov.nl waar je je reis kunt uitzoeken. Heb je wel het NS reisproduct op je OV-Chipkaart staan?

Toegevoegd na 23 seconden:
€20,- is dus genoeg.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je met de NS reist moet er €20 opstaan; voor de bus is €4 genoeg.

Toegevoegd na 5 minuten:
Die bedragen zijn nodig om aan de reis te mogen beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je met de trein reist moet er minimaal €20,- op staan als je incheckt.
Als je dus heen en terug wilt reizen moet er minimaal €16,60 + € 20,- = € 36,60 op staan bij vertrek uit Apeldoorn.
Voor de zekerheid zou ik er nog wat meer opzetten, zeker als je ook nog een stukje met de bus moet reizen.
Ook als je vergeet uit te checken in Lelystad dan heb je meer saldo nodig: er wordt dan het maximale bedrag van €20,- afgeschreven zodat je bij de terugreis nog eens €20,- saldo moet overhouden om weer te kunnen inchecken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan op 9292ov.nl je startpunt en je eindpunt opgeven.
Dan komen de tarieven en de reismogelijkheden vanzelf in beeld.

Voor de trein zou ik persoonlijk een kaartje kopen.
Voordelen:
-Je kan nooit vergeten uit te checken
-Je hoeft niet een hoog instaptarief te betalen
-Maar 1x je portemonnee uit je zak te halen.
(Anders is het al snel 3x, opladen, inchecken, uitchecken)

Maarja, als je nou eenmaal toch wilt chippen: je kan bij de NS kaartautomaat 20 euro op je kaart laden en daarmee inchecken.
Als je terug gaat moet je goed kijken of er nog minimaal 20 euro op staat. Als dat niet het geval is moet je meer geld erbij laden.

Goeie reis!