die kaartjes van de blokker waar je mee in moet checken, kun je die nog ouderwets stempelen ?

Of moet je die scannen en als je 1 dag weg wil gewoon kun je nog wel losse kaartjes kopen op het station? ik snap er niks van.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

De kaartjes zonder chip erin (dun papier) moeten nog gewoon worden gestempeld, daarmee kun je niet inchecken.

Uit de automaat komen kaartjes met chip erin en daarmee moet je in- en uitchecken via de bekende zuilen. Omdat dit gemakkelijk 'vergeten' kan worden, zal de conducteur de kaart in zo'n situatie de kaart alsnog afstempelen op zijn controleronde.
Computoon
9 jaar geleden
De oude dagkaarten zoals van Blokker, HEMA etc. zijn niet meer te koop. Als je die nog hebt dan kun je door middel van de barcode (QR-code) op het ticket inchecken. Dit doe je door de QR-code te scannen op het incheckpoortje op het station. Op de rechterdeur van het poortje (of de paal) zit een "Scan kaartje" sticker, bij die poortjes/palen kun je inchecken met de dagkaart.

De nieuwe dagkaarten die je koopt zijn voorzien van een chip en moet je afstempelen als je reist met een andere treinvervoerder dan NS (Veolia, Arriva, Breng, Syntus) en inchecken bij NS.

Op het station kun je alleen nog enkele reizen en retourtjes kopen als losse (chip)kaartjes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe doe je dat dan kopen als losse chip??? ik moet in Friesland iemand ophalen ( ik heb dan zo'n blokker kaart die alleen deze week nog geldig is..waar ik geen code op zie, ik moet toch echt ergens zien te stempelen ) en die moet dan een enkeltje kopen, moet zij dan een speciale kaart ( chip ) hebben is er geen automaat waarin ze een kaartje kan kopen gewoon Harlingen- zwolle ofzo?
Ik zag ook iets op de site dan het via de computer kan een E-Ticket. Maar dat heb je natuurlijk een printer nodig..en zo'n ( chip) is dat een pasje ofzo? moet je die eerst opwaarderen ( moet je die eerst bij een postkantoor kopen?)echt sorry maar ik snap er niks van, het is al 15 jaar geleden dat ik in een trein zat ;(
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Degene die je moet ophalen kan aan de automaat een los kaartje kopen. Als hij/zij dat na 8 juli doet moet diegene ook inchecken met dat kaartje. Als je een dagkaart hebt die je moet stempelen dan moet je dat op het station doen. Als je een e-ticket hebt die je moet uitprinten dan moet je die inchecken met de barcode die er op staat. Als je met een dagkaart (die je hebt) of een los kaartje uit de automaat reist hoef je geen aparte OV-chipkaart te hebben.