hoe oud is de oudste trein van de NS die nog rijd ?

Ik zat pas in de trein toen de conductrice
vertelde dat de trein uit 1967 kwam, Alleen wel paar keer onderhoud gehad ezv. Dus je zou het zo niet zien, Het was een gele trein dus geen dubbel dekker.
Nu vroeg ik me af hoe oud is de oudste trein die nog voor de ns rijd?

12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

65 jaar.

200/300 (Sik)

Lichte locomotor voor rangeerwerk, de eerste werd al in 1934 gebouwd. Mede daardoor hebben ze qua vormgeving wat weg van een stoomloc. De 203 (de 201 is in de oorlog vernield en de 202 later afgevoerd) is al ruim 65 jaar oud en is daarmee de oudste van het NS-materiaal. In de oorlog reden een aantal toen aanwezige Sikken met een hout- of turfgasgenerator rond.

Toegevoegd na 36 seconden:
Het oudste materieel dat nog in de dienstregeling rijdt is 47 jaar - de zogenoemde Mat '64
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik geloof 1934. kijk maar eens op deze site. Alleen dit is wel in 2002 bepaald.