Waarom kan ik met mijn ov chipkaart niet met de Arriva trein reizen?

Het is een anonieme, en er staat Connexxion Op, kan ik wel met een persoonlijke ov met de Arriva reizen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Let op! Je moet je ov-chipkaart geschikt maken voor gebruik in de trein! Dat hoeft maar 1x en dat doe je door langs een kaartjesautomaat te gaan en daar een keuze te maken of je eerste of tweede klas wilt reizen. Dit geldt voor alle treinvervoersmaatschappijen, heb even een link toegevoegd van de NS als voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je moet met iedere OV-chipkaart die aan de technische eisen voldoet bij elk openbaar vervoer-bedrijf kunnen reizen.

"De OV-chipkaart is hét vervoerbewijs waarmee u uw reis met de tram, bus, trein of metro elektronisch betaalt. Bij Arriva kunt u overal reizen met uw OV-chipkaart.

Om te kunnen reizen met de OV-chipkaart dient u op uw OV-chipkaart saldo, een geldbedrag in euro’s, of een reisproduct zoals een OV-jaarabonnement of een dalkortingsproduct op te laden."

Heb je het bovenstaande allemaal gedaan en werkt het nog niet, neem dan contact op met Arriva, zou ik zegge n.
Computoon
11 jaar geleden
Computoon
11 jaar geleden
Als je alle handelingen hebt verricht die je er vooraf mee moet verrichten, moet hij het gewoon doen. Zoniet, dan is de kaart (gedeeltelijk) defect. Dat er "Connexxion" op staat (of de naam van een ander OV-bedrijf) doet er niet toe, dat is alleen bedrukking. Alle OV-chipkaarten moeten het in heel Nederland doen.