Mijn man is conducteur en zegt dat hij ze wel eens heeft gestempeld (met datum). Want ieder kaartje met datum kun je afstempelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En...heb je ook vrij reizen? Mijn opa was stationswachter en had vrij reizen. Maar hij ging nooit erhesn heen, want hij had ook een groententuin langs het spoor (lekker met die op de rails lozende wc's) en die kon hij niet alleen laten.
Zowel station als tuin zijn nu opgedoekt en de NS rijdt er niet meer maar Arriva.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, ik heb ook vrij reizen. Althans, het kost wel een minimaal bedrag, wat van het brutoloon wordt ingehouden.

Andere antwoorden (5)

Ja.
Of wilde je liever dat ie je mailt?
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 LOL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt natuurlijk wel het e-mail adres van die leuke conducteur (m/v) vragen ;o)
Ik heb de vraag aan de NS gesteld en dit is het antwoord:

wordt een e-ticket afgestempeld?
U kunt uw vervoerbewijs zonder datum geldig maken door deze aan het begin van uw reis te stempelen. De stempelautomaat vindt u bij de toegang naar het perron en op het perron zelf. Als u uw vervoerbewijs in de gleuf van de stempelautomaat steekt, wordt uw vervoerbewijs automatisch afgestempeld voor die dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat moet je dan maar aan de NS vertellen, dit komt echt van hen zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt wel treinkaartjes zonder datum kopen, maar geen e-tickets.
(E-tickets worden uitgeprint op een A4 formaat en passen ook niet in het stempelapparaat)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb gisteren voor het eerst een e-ticket gekocht. Ze gaan op naam en datum. Je kunt zo ook niet stempelen omdat ze het formaat van een A4 hebben en dat past niet in de stempelautomaat. @Tovenaar: geloof je het niet of heb je het zelf ervaren? Je kunt op de NS site een kaartje bestellen en je ziet dan meteen dat je een datum moet opgeven.
Nee. Het e-ticket is op naam en is persoonsgebonden. Je hebt bij het e-ticket een geldige legitimatie nodig om te mogen reizen. Als de conducteur langs komt controleert hij de gegevens van ticket en legitimatie. Je krijgt geen stempel.

Toegevoegd na 2 minuten:
Conducteur kan overigens ook een 'zij' zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit ervaring kan ik je verhaal bevestigen. Was nog een hele tour dat stempelen, om een dubbelgevouwen A4tje tussen de stempeltang te krijgen.
afgelopen weekend met e-ticket gereisd. Geen controle op id, wel een stempel op het ticket na controle.
Ticket staat op naam en reisdatum dus je kan zonder dagstempel de trein in duiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neen, want de stempeltang mag sedert 2017 niet meer gebruikt worden, incidentieel zijn er nog wel enkele hc´s die hun zifa gebruiken om een e-ticket te ont waarden.

railroaderhenkie, oud hc.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Kijk eens naar de datum van de vraag: die werd in 2009 gesteld. Dat de regels intussen veranderd zijn doet niet af aan de toenmalig geldende informatie.