ik heb een studenten ov kaart, nu moet ik binnenkort met de trein reizen maar mijn hond moet ook mee, kan die nou gratis mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik dacht eerst ook dat het gratis was (omdat het gratis is voor jaar abonnement, maar niet voor de studenten jaar abonnement).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In ieder geval als de hond een studie voor geleidhond volgt.

Antwoorden (4)

Ja, mits de hond tussen je benen ligt, maar aangezien je een ov abonnement hebt mag hij zo en zo mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gast mag gratis reizen, voor de hond moet een kaart gekocht worden indien hij niet aan de voorwaarden, van gratis meereizen, voldoet. (zie nu het laatste punt in het antwoord van djimme, hierdoor heb ik je een onterechte - gegeven, sorry daarvoor)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet bij Studenten OV
Ja, de hond mag mee, er zijn wel een aantal voorwaarden:

•Een klein huisdier mag gratis met u mee in de trein. Voorwaarde is dat het dier in een tas, mand of op schoot gehouden wordt.

•Voor aangelijnde huisdieren koopt u, ongeacht uw bestemming , een Dagkaart hond voor € 3.

•Als u een NS- of OV-Jaarabonnement heeft, mag u één hond gratis meenemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een klein huisdier reist gratis mee. Voorwaarde: het dier reist in een mand of tas, of op schoot.
Voor aangelijnde huisdieren koop je, ongeacht de bestemming, een Dagkaart Hond voor 3 euro aan de kaartautomaat.

Houders van NS- en OV-jaarkaarten mogen één hond gratis meenemen, maar dat geldt niet voor houders van een studenten-OV-jaarkaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Honden mogen voor 3 euro een hele dag onbeperkt meereizen.
Als je je hond op schoot kan houden, of in een tas of reismand doet mag hij gratis mee.

Tip: ooit zag ik mensen die in een shopper tas van een supermarkt 5 gaten geknipt hadden.
De kop van de hond kan erdoor en zijn 5 poten ook.
Zo mag je hond toch gratis mee, en zit hij toch in een tas!