ik heb een studenten ov kaart, nu moet ik binnenkort met de trein reizen maar mijn hond moet ook mee, kan die nou gratis mee?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, mits de hond tussen je benen ligt, maar aangezien je een ov abonnement hebt mag hij zo en zo mee.

Ja, de hond mag mee, er zijn wel een aantal voorwaarden: •Een klein huisdier mag gratis met u mee in de trein. Voorwaarde is dat het dier in een tas, mand of op schoot gehouden wordt. •Voor aangelijnde huisdieren koopt u, ongeacht uw bestemming , een Dagkaart hond voor € 3. •Als u een NS- of OV-Jaarabonnement heeft, mag u één hond gratis meenemen.

Een klein huisdier reist gratis mee. Voorwaarde: het dier reist in een mand of tas, of op schoot. Voor aangelijnde huisdieren koop je, ongeacht de bestemming, een Dagkaart Hond voor 3 euro aan de kaartautomaat. Houders van NS- en OV-jaarkaarten mogen één hond gratis meenemen, maar dat geldt niet voor houders van een studenten-OV-jaarkaart.

Bronnen:
www.9292ov.nl
www.ns.nl

Honden mogen voor 3 euro een hele dag onbeperkt meereizen. Als je je hond op schoot kan houden, of in een tas of reismand doet mag hij gratis mee. Tip: ooit zag ik mensen die in een shopper tas van een supermarkt 5 gaten geknipt hadden. De kop van de hond kan erdoor en zijn 5 poten ook. Zo mag je hond toch gratis mee, en zit hij toch in een tas!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100