Treinbestuurder moet nodig naar de WC, en dan?

Ik neem aan dat hij niet effe kan op staan en op zijn gemakje naar de WC kan gaan. Ook kan hij natuurlijk niet te lang op het station blijven staan i.v.m. vertragingen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (4)

Een plaszak mischien..?

Binnenkort ook voor de reizegers..

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/2955422/2011/10/07/NS-komt-met-plaszak-voor-reizigers-in-sprinter.dhtml
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zelf werkt, in welk beroep dan ook, heb je toch gwn pauze en is het de bedoeling dat je dan naar de wc gaat als je moet? Een treinmachinist moet dus gwn gaan in zn pauze, net als bijv een buschauffeur, die zet toch ook niet zn bus aan de kant als ie moet pissen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toch ik heb dat weleens meegemaakt dat een buschauffeur zijn bus aan de kant zette en tegen een boom ging staan pissen...........en vervolgens weer gauw verder reed.
Volgens mij vraagt hij dan aan een collega om even de bediening van de trein over te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is maar een machinist op een trein aanwezig .
En voor een conducteur is het verboden een trein te bedienen .
Een machinist hoeft niet vaker naar de wc
dan een "gewoon" mens.

Hoe vaak ga jij naar de wc?

Als je een beroep hebt, waar je niet ieder moment kan,
dan zorg je dan je daar gaat waar het wel kan.
Op stations dus.

Op veel stations is een personeelsruimte voor
treinpersoneel.
Maar als de nood echt onverwacht heel hoog is,
dan stopt de machinist bij een "reguliere" stop,
op een station,
en gaat dan desnoods op de wc van de trein.

Dat mag niet: Het toilet gebruiken op een station.
Maar ik heb het wel eens gedaan.
En misschien een machinist met extreem hoge nood ook wel.

Ik bedoel: ik heb heel vaak meegemaakt dat de trein
wat langer dan normaal stond te wachten.
Dan roepen ze echt niet om dat de machinist
"FF moest piesen".
Maar het is niet onmogelijk.