Waarom kan ik met mijn ov-chipkaart wel met de bus inchecken maar niet met de trein? Er staat 20.- saldo op.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je moet je kaart eerst activeren bij de NS..
Online aanvragen en dan bij zo'n automaat op het station activeren. Pas dan kun je ook chippen bij NS (had het laatst ook..).

Toegevoegd na 59 seconden:
Kan ook bij het loket (handig als je nu op station bent)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Om met de trein te kunnen reizen moet je aanvragen. Aangezien je wel met de bus kan reizen is de ov kaart dus wel al geactiveerd. Om dat aan te vragen kan je laten doen op het station of inderdaad ook op internet en daarna je product wat je dus aangevraagd hebt ophalen op het station of in een winkel als ze zo'n apparaat hebben voor je ov-chipkaart.