Kan een conducteur zien of je ingecheckt (tijd en plaats) bent met de OV-chipkaart?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee dat kan hij niet ZIEN maar wel nakijken met een apparaatje.

Antwoorden (2)

Ja, hij heeft een draagbare scanner, waarmee hij kan zien of je bent ingecheckt.
10 jaar geleden
Ja. Zo kan hij ook zien of je 'illegaal ingecheckt' in de trein zit.
Als er een incheckstation vermeld is en de trein rijdt in de richting van het incheckstation dan weet hij dat het 'foute boel' is. Want dan heb je vergeten uit te checken op het station van bestemming.
Computoon