maximaal 150 euro saldo op je kaart.

Saldo laden

Saldo laden kan bij vrijwel alle NS-kaartautomaten U kunt ook terecht bij NS-servicebalies en bij oplaadpunten van andere vervoerders waar de OV-chipkaart is ingevoerd. Of via ov-chipkaart.nl. Bij een flink aantal winkels en supermarktketens kunt u nu ook saldo laden. In de toekomst zal het laden van saldo op steeds meer locaties aangeboden worden.

Zo werkt saldo laden bij de NS-kaartautomaat

1. Houd uw kaart tegen de kaartlezer.
2. Kies de knop ‘Saldo laden’.
3. Kies voor een saldo, u kunt maximaal € 150 op uw kaart zetten.
4. Betaal met uw pinpas, contant of chipknip.
5. Houd uw kaart opnieuw tegen de kaartlezer.

Is reizen op saldo op uw OV-chipkaart aangevraagd en geactiveerd en staat er voldoende saldo op? Dan kunt u gaan reizen!

Automatisch opladen.

Als u een persoonlijke OV-chipkaart heeft, kunt u 'automatisch opladen' instellen. Zodra het saldo op uw kaart lager is dan € 5 wordt er automatisch een vast bedrag opgeladen via uw bankrekening. Zo heeft u altijd voldoende saldo om te reizen. Bij het instellen van 'automatisch opladen bepaalt u zelf het bedrag dat wordt overgeheveld naar uw OV-chipkaart. U kunt kiezen uit € 10, € 20 of € 50. We adviseren om voor het reizen met de trein het oplaadbedrag van € 20,- te kiezen, dan heeft u altijd voldoende saldo om in te checken.

Automatisch opladen aanvragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U kunt uw OV-chipkaart met saldo en reisproducten opladen. Dit kan o.a. bij een oplaadautomaat, via www.ov-chipkaart.nl waarna u het saldo moet ophalen bij een ophaalautomaat, of bij een aangesloten wederverkoper, zoals een tabakspeciaalzaak.

Als u een persoonlijke OV-chipkaart heeft, kunt u kiezen voor automatisch opladen. U heeft dan altijd voldoende saldo op uw OV-chipkaart. Zodra het saldo op uw kaart lager is dan € 5, wordt er automatisch een vast bedrag opgeladen via uw bankrekening. Voor automatisch opladen hoeft u maar één keer een machtiging af te geven. Daarmee geeft u doorlopend toestemming voor het automatisch opladen van uw saldo. U kunt kiezen voor een bedrag van € 10, € 20, of € 50. U kunt automatisch opladen op elk gewenst moment weer beëindigen door uw machtiging in te trekken.

U kunt automatisch opladen aanvragen via de website. Hiervoor dient u in te loggen op 'Mijn OV-chipkaart' en dient u een machtiging via iDEAL af te geven van € 0,01. U kunt het ook aanvragen door het invullen van een papieren formulier "aanvraag automatisch opladen". Dit formulier is verkrijgbaar bij de balies van OV-bedrijven.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het maximale saldo op een OV-chipkaart is €150.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verbetering info op de OVsite:
het is niet waar dat zodra het saldo op de kaart lager is dan € 5 er automatisch een vast bedrag opgeladen wordt van uw bankrekening.
Dat gebeurt pas, als het goed is, als je met dat tegoed onder de € 5 gaat reizen (zeggen ze).