Hoeveel kwh verbruikt een treinstel?

En verbruikt een dubbeldekker (virm) ook meer dan een koploper of stoptrein?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kun je kilowattuur vragen als je niet eens een traject of tijd weet?
Je kunt beter kw vragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals ik ook al in mijn antwoord probeer aan te geven.
Weer typisch een geval waar iemand de term kWh met kW verwisselt. ;-)

Het beste antwoord

Het vermogen van een treinstel kan natuurlijk heel verschillend zijn, maar om een indruk te geven hierbij het treinstel Protos met een vermogen van 4 x 335 kW = 1340 kW.
Dit vermogen wordt natuurlijk niet voortdurend getrokken, het is dus afhankelijk van de gemiddelde tijd dat de motoren aangedreven worden hoeveel kWh de trein in een bepaalde tijd verbruikt.
Modernere treinen gaan zuiniger om met energie dan de oudere typen, maar ook de dienst waarop de trein wordt ingezet bepaalt het uiteindelijke aantal kWh dat in een bepaalde tijdsperiode gebruikt wordt.
Het verbruik in kWh hangt dus af van: het vermogen van de motoren in kW en de tijd die deze motoren ingeschakeld worden (en met welk gedeelte van het maximale vermogen)
Al deze losse variabelen maken dat een duidelijk antwoord onmogelijk op deze vraag te geven is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1