Met de auto of de trein naar Brussel?

Voor mijn werk moet ik naar Brussel Intl Airport (Zaventem). Tussen mijn woonvoorziening en het werk is vervoer geregeld, alleen moet ik dus naar Brussel toe.

Ik heb een eigen auto, maar ik kan ook met de trein gaan aangezien ik in Nederland al met 40% korting reis. Bovendien is de verbinding volgens mij behoorlijk goed. Vanaf mijn woonplaats hoef ik alleen over te stappen in Rotterdam, en dan door naar Brussel.

Wat is de beste manier van reizen? Met de auto of met de trein?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Indien ik voor dezelfde keuze zou staan, wetende hoe druk bereden onze Belgische wegen-netwerken van en naar Brussel zijn, zou ik dat traject met de trein reizen.

De trein rijdt tot in of onder het Luchthavengebouw en onderweg kan je ofwel rustig genieten van het Landschap, een leuk boek lezen, op je laptop werken, telefoneren zonder een boete op te lopen (haha) of een praatje maken met andere passagiers, enz.

Het hangt er maar vanaf wat jij zelf wil uiteraard.
De momenten waarop het treinverkeer 'lam' ligt zijn eerder beperkt en bovendien is het voor jouw werkgever verifieerbaar als je 'te laat' op het werk zou komen vanwege perhikelen met de trein.
Als je met de auto reist kan er al makkelijk gesteld worden dat je te laat vertrokken bent.
En de baas heeft altijd gelijk hoor ;-)

Enfin, ik zou zeggen weeg de voordelen tegen de nadelen af en hou er rekening mee dat die er bij beiden zijn.
Ik heb zo'n tiental jaartjes naar Brussel gespoord met de trein en ik heb er met volle teugen van genoten.
Ik heb er ook hele leuke contacten aan over gehouden want op een gegeven moment kom je toch weer dezelfde mensen tegen.

Indien je niet zo'n sociaal voelend iemand bent dan stel je gewoon niet open voor dit soort zaken en zet jij je gezicht op 'halfzeven donker' zoals ze dat hier wel eens zeggen over iemand die niet wenst aangesproken te worden ;-)

Heel simpel, toch?

Geniet van de eindeloze mogelijkheden.
Geniet van het Onderweg zijn, op welke manier ook.
Geniet van eender wat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste GerdaMaria, Bedankt voor je antwoord op mijn vraag! De voor- en nadelen van het reizen met de trein ken ik goed... al zo'n vier jaar reis ik dagelijks met de trein, zo'n 3 uur per dag. Voordeel is, dat ik niet op de dag dat ik moet werken, met de trein reis, maar een dag ervoor. Te laat komen wordt dus moeilijk ;) En inderdaad... in de trein heb je nog eens tijd voor een gezellig praatje met je medereizigers! Ook ik heb daar leuke contacten aan overgehouden! Bedankt voor je mening, en ik denk dat ik het met je eens ben (en ook al was!)