Welke stad heeft het grootste metronetwerk ter wereld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is 'het grootste'? De meeste kilometers, de grootste oppervlakte?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook al heb ik zelf Wikipedia als bron gegeven wil ik benadrukken dat Wikipedia dus geen betrouwbare bron is Wikipedia word gezien als een online encyclopedie alleen word die gemaakt en aangevuld door internetgebruikers waardoor er dus onwaarheden in voorkomen Wikipedia is een mooi initiatief maar geen betrouwbare bron.Ik denk dat t betrouwbaarste antwoord in deze die van Hippo is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel met grootste, gewoon met meeste en langste metrotunnels in gebruik.
Vond de metro in London namelijk echt geweldig.. en was echt mega.. dus ik dacht bestaan er nog grotere metrostelsels?

Antwoorden (6)

De metro van New York (Amerikaans-Engels: New York City Subway) is met een netlengte van 368 kilometer na Parijs het grootste metronetwerk ter wereld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt niet, Wikipedia spreekt zichzelf tegen hier.
Dat is moskou

Toegevoegd na 2 minuten:
De langste is Londen, met 408 kilometer.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Metro_van_Londen
12 jaar geleden
Parijs heeft het grootste metronetwerk.
Op de tweede plaats komt New York.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Shanghai: 420 km
London: 408 km
New York: 368 km
Tokio: 328,8 km
Parijs: 214 km

Dus in lengte lijkt het Shanghai te zijn.

Meer info: http://www.urbanrail.net/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor jou en waarom mijn toegevoegde reactie die zegt
"Ook al heb ik zelf Wikipedia als bron gegeven wil ik benadrukken dat Wikipedia dus geen betrouwbare bron is Wikipedia word gezien als een online encyclopedie alleen word die gemaakt en aangevuld door internetgebruikers waardoor er dus onwaarheden in voorkomen Wikipedia is een mooi initiatief maar geen betrouwbare bron.Ik denk dat t betrouwbaarste antwoord in deze die van Hippo is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij moet de metro van Moskou daar ook ergens tussen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moskou is 298,8 km ;)
In Lengte

(Parijs RER 587 km)
Shanghai 425km
Londen 402
New York 337
Beijing 336
...
Catania 3,8 km

Het Parijse RER bestaat grotendeels om gewone lokale treinen, het eigenlijke metro deel is slechts 214 km lang.
Maar waarschijnlijk kan een vergelijkbare opmerking voor meerdere steden gemaakt worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste is niet juist want het metronetwerk in guangzhou is direct aangesloten op het metronetwerk van fosan en met het metronetwerk van donggang en hiermee is de langste metronetwerk dus guangzhou metropool