ik begin dalijk op een nieuwe school en moet daarvoor met de bus reizen. Kan ik een los kaartje kopen in de bus? (Overijssel, Zwolle)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

In overijssel is de ov-chipkaart ingevoerd.
Dan kan je nog steeds in de bus een kaartje kopen, maar dat lijkt mij geen verstandig plan aangezien dit echt heeeel erg duur is.

Je betaald al snel 4 euro voor een enkele reis, en daar kan je dan niet eens mee overstappen.
Dus stel dat je naar een andere bus wilt, moet je weer 4 euro betalen.

Op elk NS station kun je voor 7,50 een chipkaart kopen bij de automaat.
Die kan je opladen met saldo, en dan ben je toch echt stukken goedkoper uit.

Ik zou anders ook kijken of je fietsen.
-Gezonder
-In meer dan de helft van de gevallen sneller dan de bus
-Goedkoper
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah oké! De fiets is opzich nog geen probleem. Denk dat ik dat maar even ga doen de komende maanden. Thanks!

Andere antwoorden (1)

Wellicht heb je recht op een Studenten OV-chipkaart? Anders lijkt het me voordeliger om een busabonnement via school te kopen

Het is natuurlijk ook mogelijk om een los kaartje te kopen in de bus zelf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is 't probleem juist. Ik word begin oktober 18 en heb mijn OV-chipkaart al aangevraagt. Ik heb een brief gekregen dat ie pas ingaat vanaf 1 januari 2011. Mijn opleiding begint 7 september dus moet t/m december nog heel wat centen neerleggen voor 't openbaar vervoer. Thanks voor je reactie!