Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moeten studenten al inchecken bij de NS?

Toen ik stopte met mijn opleiding (nu ruim een jaar geleden), hoefde dat nog niet perse. Moet het nu inmiddels al wel? Of kan ik die paaltjes net zo goed voorbijlopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
795

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In de bus en metro moet je wel in- en uitchecken, maar het hoeft in de trein niet. In de bus moet je als je incheckt ook uitchecken. Als je te vaak niet uitcheckt wordt de kaart mogelijk geblokkeerd.

De NS controleert de kaart door deze uit te lezen, daaom hoef je voor de trein niet in- en uit checken, tenzij je een toegangspoortje moet openen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

deze info staat nog op de officiele site:
studenten moeten de ov-chipkaart tonen aan de chauffeur en een roze strippenkaart aanschaffen in de kortingsperiode; controleurs kunnen met controleapparaten controleren of je recht hebt op gratis reizen.

dus het officiele bron zegt: Nee

het kan echter nooit kwaad!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee! Studenten hoeven niet in en uit te checken bij de NS!
De conducteur leest de chip van de kaart en daar kan hij precies zien of je een studentenweek of weekend-abonnement hebt.

Natuurlijk als je een weekabonnement hebt, en je reist in het weekend (Ook andersom), dan moet je er natuurlijk geld op zetten en in dat geval moet je wél in en uit checken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een aanvulling op bovenstaande antwoorden, in de trein is het nog niet verplicht maar over een poosje wel. Aangeraden wordt toch in en uit te checken, zodat je vast kunt oefenen, dus dat het standaard gebeurd, zodat je als het echt moet, het niet vergeet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding