Weet iemand of het mogelijk is om met de trein naar Turkije te gaan?

Weet iemand of het mogelijk is om met de trein naar Turkije te gaan (naar Istanbul of Ankara) en zo ja, hoe duur wordt dat dan en hoelang gaat de reis duren?
Bedankt alvast.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.2K

Antwoorden (2)

Ja, dat kan.
De vroegere Oriënt express had Istanbul als eindpunt.

"Een leuke en interessante route die je kunt nemen is Arnhem, Wenen, Boedapest, Boekarest en Istanbul. Je moet je treinreis wel goed regelen maar dat moet je met elke manier van reizen."
http://www.stedentrip.com/treinreis-istanbul

Bij treinreiswinkel.nl kun je verschillende routes naar Istanbul vinden.
Reken er wel op dat je meerdere dagen onderweg bent.

"Goedkoopste Turkije reis? Met de trein naar Turkije! Je kunt van Amsterdam naar Istanbul reizen per trein. De goedkoopste optie moet je wel zelf samenstellen: boek eerst (hoe vroeger hoe goedkoper) een kaartje met de CityNightline naar Wenen dit boek je online op NS hispeed v.a. 29,- (eerst naar Keulen per ICE!). Daarna reis je met de trein van Wenen door via Sofia of Bucharest naar Turkije. Al met al moet je wel drie keer overstappen en als je achter elkaar door wilt reizen duurt de reis ruim 47 uur. Maar het is wel een belevenis! "

http://surprisetickets.nl/reizen/goedkoop-naar-turkije
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Klopt. Ik heb net gewoon even Utrecht-Istanbul ingetypt in de reisplanner. Inderdaad: 47 uur en 10 minuten, drie keer overstappen. De eerstvolgende reismogelijkheid:
Morgenochtend 07:40 in Utrecht met ICE 255 van spoor 12b naar Frankfurt Flughafen, spoor 5, aankomst 11:51.
Vanaf datzelfde spoor 5 vertrekt om 12:02 ICE 27 naar Wenen Westbahnhof, aankomst 19:26 op spoor 3.
Om 19:54 pak je daar op spoor 6 de D 347 naar Belgrado, waar je zondagochtend 06:49 aankomt. Deze trein heeft slaapwagens.
In Belgrado pak je om 07:50 de D 491 naar Istanbul, waar je maandagochtend 07:50 aankomt.
Heb het vroeger vaak gedaan maar toen hoefde je maar 1x over te stappen, in München. Ben ermee opgehouden toen het treinkaartje duurder werd dan een vliegticket en ook omdat het knap gevaarlijk in die treinen begon te worden. Er werd toen vaak bedwelmend gas in de slaapcoupés gespoten, waarna de reizigers beroofd werden. Heb het zelfs meegemaakt dat er in onze trein iemand vermoord was en dat gaf 12 uur oponthoud in Belgrado. Zaten we daar de hele dag in de brandende zon zonder voldoende drinken en eten.

Het treinkaartje is nog steeds duurder dan een vliegticket. Hoe het nu met de criminaliteit is weet ik niet. Ik persoonlijk zou er nooit meer aan beginnen.