Wil met de Veoliabus (Lijn 50) een dag op en neer naar Aachen met twee kinderen, jonger dan 12 jaar. Hoeveel gaat dat grapje nu kosten met OV-kaart?

Tot voor kort kon je met een dagkaart (€ 7,-) door Zuid-Limburg en Aachen de hele dag 'bussen', in gezelschap van twee kinderen. Nu is die belachelijke OV-kaart ingevoerd. Het wordt er niet leuker op.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor zover ik uit de kranten heb kunnen opmaken helaas niet meer...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dagkaarten zijn helaas ook weg..

Antwoorden (1)

Die OV kaart is ten opzichte van de strippenkaart vaak goedkoper. 7 euro voor onbeperkt reizen was fijn maar zoals te verwachten, niet rendabel. Vandaar dat Veolia hiermee gestopt is...
Om je vraag te beantwoorden: op 9292ov.nl kan je je reis plannen. Daar word ook een indicator gegeven van de prijs. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijn 50 zat altijd goed vol en vertrekt om het kwartier naar Aachen. In de bus een leuk bont gezelschap en een internationaal gekwebbel. Volgens de Veoliachauffeurs zelf is het juist een zeer winstgevende lijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal ongetwijfeld een winstgevende lijn zijn. Maar een dagkaart van 7 euro was voor ALLE bussen in Zuid-Limburg en de trein tussen Maastricht Randwyck en Kerkrade. Als je nagaat dat een retourtje Maastricht - Heerlen al zo'n 9 euro kost móet je toch in zien dat deze vorm van vervoersbewijs niet rendabel was voor Veolia.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...Ze (Veolia) krijgen anders gigantisch veel subsidie van de Provincie Limburg. Wil je de mensen uit de auto krijgen, dan moet je vooral zo doorgaan. Voor de boodschappen gaan we al naar Aachen met de auto, maar voor gewoon een dagje weg met de kinderen zal ik nu ook maar weer de auto nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie sowieso niet in waarom je liever met de bus dan met de auto zou gaan. Als je toch al voor boodschappen rijdt kan je net zo goed er meteen een dagje van maken, toch? Rijkswaterstaat krijgt ook tonnen subsidie, toch zijn er nog wegen met gaten erin. Veolia heeft niet gekozen voor de OV chipkaart, ze hebben wel het lef gehad de strippenkaart uit te faseren terwijl TransLink-Systems nog steeds is aan het falen. Dat hierbij onrendabele producten worden geschrapt kan ik me voorstellen. Ik verkoop ook niet graag dingen met verlies.