Hoe kan ik erachter komen wat elke manier van reizen is van een station naar het VUmc?

Ik moet er vaak heen, en er zijn heel veel manieren die allemaal hun voor en nadelen hebben. Ik bedoel natuurlijk niet manieren die voor een omrijding of onnodig lang traject zorgen, maar bijv:
Eventjes met de trein naar Centraal of Sloterdijk, en vanuit daar bijv. met de metro/tram/sneltram.
Met de trein naar schiphol, en dan de bus.
Met de trein naar schiphol en dan de trein naar Zuid.
Naar lelylaan -> bus en verder vond ik nog naar amstel ->sneltram.
Ik ga sowieso eerst van koog ad zaan naar zaandam, en vanuit daar zie ik verder.

Op 9292ov.nl worden maar weinig opties gegeven, eigenlijk alleen de snelste. Klinkt natuurlijk logisch, maar ik wil de snelste niet omdat het ook het drukste traject is, en je moet lopen van de trein naar het metrostation, en laat ik het zo zeggen...ik ga natuurlijk niet zonder reden naar het VUmc.
Kan iemand mij nog meer manieren/mogelijkheden vertellen hoe ik er kan komen? Ik probeer ze graag allemaal uit om te kijken welke het fijnste is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Je kunt ook bellen naar 0900-9292. Dan krijg je een mens aan de lijn. Met wat geluk tref je een meedenkend mens, en kun je je vraag voorleggen.

Je kunt ook met het ziekenhuis bellen, of naar de receptie gaan als je er toch eens bent. Daar zullen ze dit soort gevallen beslist vaker bij de hand hebben gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
echt niet, verwacht niet teveel van mensen bij de receptie. Die kunnen meer vragen beantwoorden van binnen het ziekenhuis dan hoe je er moet komen.
En dat is ook niet zo gek, want dat ligt niet binnen hun vakgebied.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn anders genoeg ziekenhuizen die bij de hoofdreceptie zo vaak zulke vragen krijgen, dat ze het antwoord echt wel weten. Sommige ziekenhuizen hebben een aparte informatiebalie voor zulke vragen.
Op NS.nl kan je in plaats van het eindstation ook een adres oid invoeren en dan een routebeschrijving krijgen hoe je met het OV, lopend, fietsend en met de auto er komt, vanaf de 3 dichtbijzijnde stations.
Verder kan je het ook gewoon doen, probeer elke keer als je er heen moet een andere route te doen, klinkt omslachtig(is het soms ook) maar is erg leuk om te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er zo over dunt wordt je nooit beter. Zoek wat jou het makkelijkste lijkt en hak de knoop door.

Toegevoegd na 5 dagen:
dunt = dubt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De snelste route is waarschijnlijk die met gebruik van de metro/sneltram. In het uitgebreidere zoekmenu van 9292ov kun je ook een bepaald soort OV uitschakelen, dan krijg je de snelste optie zonder - in dit geval - metro/sneltram.