mijn zoon heeft vorig jaar zijn universitaire studie voortijdig afgebroken. Betreft het OV vervoersbewijs

Mijn zoon heeft vorig jaar heel even de ov kaart gebruikt, en omdat hij zijn studie afgebroken heeft was de ov kaart ook niet meer te gebruiken. Nu moet hij binnenkort een ov kaart hebben omdat de strippenkaart verdwijnt. Kun je deze ov kaart opladen om dan toch nog te kunnen reizen? In september kan hij weer gewoon geactiveerd worden omdat hij dan weer student is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, het reisproduct is ongeldig maar je kan de kaart gewoon gebruiken om op saldo te reizen. Dit staat in de bron: "Gestopt met studeren
Je hebt dan geen recht meer op studiefinanciering. Ze je studentenreisproduct stop bij DUO en verwijder het studentenreisproduct van je kaart bij een ophaalautomaat.
Daarna kun je je kaart blijven gebruiken als persoonlijke OV-chipkaart en er bijvoorbeeld saldo op laden.
Kijk op www.duo.nl (088) 424 76 99 (lokaal tarief) of kijk voor een instructie op www.studentenov-chipkaart.nl/stopzetten"