Kan een buschauffeur ook aangehouden worden?

Kan een buschauffeur ook aan de kant gezet worden door de politie terwijl er gewoon passagiers in zitten en dan bedoel ik gewoon in het ov.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

zoals al is gezegd kan een buschauffeur inderdaad gewoon aangehouden worden. Dat is vrij logisch, aangezien een buschauffeur ook gewoon een persoon in een rijtuig is. Ikzelf vind dat een buschauffeur harder aangepakt mag worden als diegene de regels overtreedt, hij zit met meerdere personen in de bus die er niet voor kiezen om te hard te rijden of niet te stoppen voor een stoplicht. En het is de taak van de buschauffeur om de passagiers veilig op hun bestemming aan te laten komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zeker, als een buschauffeur betrapt wordt op het overtreden van de regels dan zal hij gewoon staande gehouden worden. Iedereen heeft zich aan de regels te houden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zag laatst een chauffeur van Schiphol Sternet met een volle bus sms-en onder het rijden... Ik vraag me af dat gaat als er een ongeluk komt en blijkt dat t komt door dat de chauffeur zat te sms-en...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij zal verantwoordelijk gehouden worden. Ik heb geen idee welke straf daar op staat. Rijontzegging? Misschien is het zelfs reden tot ontslag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mocht er een ongeluk uitkomen lijkt me dat vanzelfsprekend reden voor ontslag én vervolging door justitie, mits het aangetoond kan worden dat hij inderdaad zat te sms'en.
Uiteraard. Elke buschauffeur dient zich net als jou en ik aan de verkeersregels te houden. Anders zou het een chaos in elke stad worden. Daarnaast heeft een buschauffeur zelfs nog meer verantwoordelijkheden, dus zal hij bij een ernstige overtreding alleen maar (bij wijze van) harder erop afgerekend worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Uiteraard! Ook een buschauffeur kan bij voorbeeld met te veel alcohol achter het stuur zitten. Hij zal dan niet alleen een probleem met de politie hebben maar ook met zijn werkgever.

Hier is bijvoorbeeld een nieuwsartikel (wel uit België maar het is hier niet anders) over een buschauffeur die te veel gedronken had:
http://www.vandaag.be/binnenland/143530_dronken-buschauffeur-met-schoolkinderen-staande-gehouden-in-meulebeke.html