Als ik een tijdelijke OV-kaart koop op Amsterdam CS, kan ik die dan meteen gebruiken?

Toegevoegd na 23 minuten:
Bedankt voor je antwoord, maar hoe kan ik hem opwaarderen met mijn pinpas?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja, dat kan, mits je hem direct opwaardeert met je pinpas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn 3 soorten kaarten:
- persoonlijke ov-chipkaart
Deze wordt naar je huis toegestuurd. moet je een pasfoto voor inleveren. kan je dus niet direct gebruiken

- anonieme ov-chipkaart
Na aankoop moet je deze eerst opladen via een oplaadautomaat. hierna kan je hem gebruiken.

- wegwerpchipkaart
kan je gebruiken zodra je hem hebt gekocht.

Toegevoegd na 54 seconden:
aangenomen dat een tijdelijke OV-chipkaart een wegwerp chipkaart is is het antwoord: Ja, die kan je direct gebruiken.

Toegevoegd na 2 uur:
N.a.v. je toevoeging:

Er staan allemaal oplaadautomaten bij het CS. dit zijn grote gele apparaten. (als je ze niet ziet, vraag het aan een NS medewerker die rondloopt)

In dit apparaat leg je je OV-chipkaart linksonderin op een soort van elektromagnetische reader. vervolgens tik je op het aanraakscherm in wat je wilt opladen. ten derde steek je je pinpas in de hiervoor bestemde gleuf (net als bij chipknip opladen), toets je je pincode in en klik op ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verblijft je een paar dagen in Amsterdam, dan is de dag- of meerdagenkaart het handigst en voordeligst. Onbeperkt gebruik maken van alle trams, bussen en metro’s van GVB door heel Amsterdam zonder op overstaptijden te letten.

Voor één dagje Amsterdam koop je bijvoorbeeld de dagkaart. Deze kaart is 24 uur geldig vanaf de eerste check-in. Je kunt tussentijds overstappen en opnieuw in- en uitchecken zoveel als je wilt, binnen het aantal uren op uw kaart. Blijf je iets langer, dan zijn er ook kaarten voor 2 t/m 7 dagen.
Ze zijn te koop bij o.a. de GVB Tickets & Info servicepunten. Je vindt er een tegenover het CS.