Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de punctualiteit van het busvervoer tijdens sneeuwperioden?

Vanochtend stond het wegverkeer zodanig vast dat er een negatief reisadvies werd gegeven.

Bij de vliegtuigen vielen veel vluchten uit en hadden andere vluchten forse vertraging.

Op het spoor reed de NS met een uitgedunde dienstregeling, maar over het algemeen was de punctualiteit hoog, op enkele grotere verstoringen na waar de vertraging flink opliep. De andere vervoerders reden behoorlijk punctueel.

Maar hoe zit het met het busvervoer? Ik heb het dan zowel over het stadsvervoer als over het regionale busvervoer. Zijn daar cijfers over bekend, zowel over de uitval als over de punctualiteit?
 

Cryofiel
11 jaar geleden
722

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Punctualiteit wordt per lijn van een busmaatschappij berekend. het is dus wel bekend maar dan voor elke buslijn separaat.
Je kunt je voorstellen dat een bus in Limburg met veel sneeuw minder punctueel rijdt dan een bus in Groningen waar het niet sneeuwt.
Voor zover mij bekend worden er geen cijfers voor al het busvervoer in Nederland gemaakt.

Wat ik wel weet is dat in Amsterdam ondanks het slechte weer de bussen opvallend netjes gereden hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding