Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet ik als student inchecken op trein en bus trajacten van bijvoorbeeld Arriva of Syntus?

Misschien een hele stomme vraag maar ik kom er niet helemaal uit. Ik ben een student en heb een OV chipkaart. Hiermee kan ik dus gratis reizen.

Nu moet ik binnenkort voor school het hele land door en daar kom ik trajecten tegen waar bijvoorbeeld alleen Arriva of Syntus rijdt. Als ik op de site van NS kijk staat er het volgende:

"Voor een deel van dit traject kunt u nog niet met de OV-chipkaart reizen. Koop een kaartje via e-ticket of bij de automaat voor het gehele traject."

Wat moet ik hier nou doen? Op de site van Arriva zie ik wel dat je kan reizen met een OV chipkaart.
Hoop dat iemand me wat meer kan vertellen of hier zelf ervaring mee heeft.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Bij Syntus kan je gewoon inchecken, Arriva hebben wij hier niet. Ik weet bijna zeker dat je daar kunt inchecken. Stel dat dit niet kan, dan moet je je pasje laten zien aan de buschauffeur, hij heeft een apparaatje waarmee hij kan aflezen dat het een studenten ov is.

Toegevoegd na 22 minuten:
Pff die NS toch, wees niet bang, je hoeft nergens een kaartje te kopen. En in de trein hoef je niet in te checken, mag wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dan weer alleen ervaring met Arriva in Groningen en Drenthe. Hier is het zo dat de Studenten-OV-chipkaart nog niet gecontroleerd kan worden. Je laat dus gewoon je pas zien en je kunt doorlopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons is het zo dat je in de bussen van syntus gewoon kunt inchecken. Maar in de treinen niet. In de treinen is het voldoende om gewoon je kaart te laten zien aan de conducteur, niet dat je die snel zult tegen komen maar goed.

Toegevoegd na 2 minuten: