Kan ik zonder overstappen van 010 naar Zaventem?

vertrek op 10/10 om 8 uur met vliegtuig naar Cuba. Moet dus om 6 uur op Zaventem zijn.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
waar vandaan moet je? overigens dat is erg vroeg
Antoni
9 jaar geleden
Ik reis niet veel met het vliegtuig, maar ik vind twee uur van tevoren aanwezig moeten zijn weinig. In mijn herinnering was dat altijd minstens drie uur. Maar misschien zijn er nu andere regels dan een paar jaar geleden, en gelden er op Zaventem andere regels dan op Schiphol, vanwaar ik steeds vertrokken ben. Ik raad je in ieder geval aan om na te gaan of je niet nóg eerder aanwezig moet zijn en ik raad je aan rekening te houden met vertraging van de trein(en).

Het beste antwoord

Nee, dat gaat niet lukken.
Je kan bijvoorbeeld overstappen op Antwerpen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor de reactie. ik laat me wegbrengen. Beter!

Andere antwoorden (1)

Uw vertrekplaats kan 010 (Waver, B) zijn, of 010 (Rotterdam, NL).

Indien vanuit Waver: vertrek de avond ervoor 22:32, aankomst Brussel Nationaal Luchthaven 23:36, met 2 overstappen, in Ottignies en in Brussel-Noord.
Of (te laat) de volgende ochtend, want dan kunt u met de bus pas om 07:02 aankomen of met de trein om 07:09.

Indien vanuit Rotterdam CS:

De door de NMBS reisplanner voorgestelde reisgegevens luiden, ook weer op de avond tevoren:

Neem IC 1261 van Rotterdam CS tot Mechelen.
Het vertrek van Rotterdam CS is op 09/10/14 om 21:08, de aankomst op Mechelen is om 22:42.

Neem IC 2644 van Mechelen naar Brussel-Nationaal-Luchthaven.
Het vertrek van Mechelen is om 23:06, de aankomst op Brussel-Nationaal-Luchthaven is om 23:16.

Mijn advies zou zijn om in de late avond marge te nemen en tenminste een uur eerder te reizen.

Indien u pas de volgende ochtend zou reizen, wordt de eerste vertrektijd in Rotterdam 07:05, met ook weer overstappen te Mechelen, en een aankomst op de luchthaven om 09:16. Veel te laat dus.

Nu even praktisch denken: gezien het feit dat u tóch in Mechelen zult moeten overstappen, en de treinrit van Mechelen naar de luchthaven slechts 11 minuten duurt, kunt u ook er voor kiezen om de avond tevoren tot Mechelen te reizen en dáár te overnachten. De volgende ochtend kunt u dan al om 05:04 of 05:35 het laatste stukje reizen naar de luchthaven.

En dán lijkt overnachten in Antwerpen nóg passender: de eerste trein om 04:40 uit Antwerpen naar de luchthaven is namelijk dezelfde die u in Mechelen zou nemen om 05:04.
In Antwerpen zijn er diverse hotels in de onmiddellijke nabijheid van het Centraal Station.

De meest zekere oplossing is uiteraard overnachten op de luchthaven zelf, dan kan er niets meer misgaan met de treinreis.

Als u zelf op de NMBS reisplanner (www.nmbs.be) gaat kijken, zult u de waarschuwing tegen kunnen komen: “Deze reisweg is niet toegestaan met om het even welk vervoerbewijs.”
Dat is een hinderlijke bug in dat systeem, waar u zich in de meeste gevallen niets van hoeft aan te trekken.

Terug naar de vraag: zonder overstappen kan het dus sowieso niet.
Bronnen:
Bordensteker