Kan ik op internet controleren of een dal vrij dagkaart al is gebruikt?

Controleren of dagkaart al is gebruikt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7K

Het beste antwoord

Via internet controleren kan helaas niet.
Via de NS kaartautomaat wel! Scan m en kijk dan bij de reisproducten daar staat of hij al gebruikt is :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, dat is überhaupt niet te controleren. In de dagkaart zit een chip waarmee je moet in- en uitchecken. Pas bij het inchecken weet je of hij al is gebruikt: als je kunt inchecken is hij niet gebruikt, anders geeft de incheckpaal een foutmelding.

Tip: als je bij NS reist kun je in principe in de spits reizen met deze kaart, zolang je maar in de daluren incheckt (dus voor 6:05 uur, na 8:55 uur, voor 16:05 uur of na 18:25 uur).