Dat ligt eraan... Het kaartje naar Brussel is vaak een gereserveerd kaartje, omdat dit meestal via de HSL wordt geboekt. Het lijkt me dat je vanaf Brussel een gewoon treinkaartje naar het vliegveld kunt kopen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je tussen Nederland en Brussel met de gewone intercity reist (vertrek elk uur, reistijd vanaf Rotterdam 1:40 uur) dan staat de prijs vast, en kun je het kaartje dus gewoon op de dag van vertrek bij de kaartautomaat kopen (klik eerst onderaan het scherm op "Naar België/Luxemburg/Frankrijk" en kies dan "Brussel Nationale Luchthaven"). In Brussel Centraal of Brussel Zuid stap je over op het treintje naar de luchthaven (vertrek elk kwartier, reistijd ca. 20 minuten).

Als je tussen Nederland en Brussel met de hogesnelheidstrein Thalys wilt reizen (reistijd vanaf Rotterdam 1 uur) dan staat de prijs NIET vast. Vroeg boeken loont in dit geval (via de website van NS Hispeed of via www.nmbs.be). Je kunt boeken tot 3 maanden voor de geplande reisdatum. Je moet dan voor het traject tussen Brussel Zuid en Brussel Nationale Luchthaven een apart kaartje kopen.