Ik heb al jaren een auto en ga nooit met de bus. Stel dat ik nu wel met de bus op de hoek mee wil, hoe doe ik dat dan?

Als de strippenkaart niet meer te koop is in het openbaar vervoer. Moet ik via internet iets aanvragen qua ov chip, of kan ik evengoed "spontaan"met de bus mee en contant betalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe het niet!
Koop een scooter.
Ik ben al 15 jaar niet meer in een bus geweest en tenzij ik failliet ga kom ik er ook nooit meer in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja ik word ook liever dood dan levend in de bus gevonden, maar stel dat mijn auto er een keer mee stopt dan moet ik wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop er nog een auto bij...

Antwoorden (5)

Je kan gewoon in de bus nog steeds een los kaartje kopen, vaak een paar euro, dat verschilt nog wel eens hoe ver of waar je reist
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je zeker dat je nog een los kaartje kan kopen? Anders kan je gewoon bij een tabakshop een chip kopen die je dan gebruikt en weg kan gooien. Je hebt ook chips voor langere tijden maar als je nooit met de bus gaat is het zonde geld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan in de bus een 1 of 2 uurs kaartje kopen. Die kun je dan 1 of 2 uur gebruiken en daarna niet meer
In de bus zijn nog kaartjes te koop, weet ik uit ervaring. En hoe zou het anders moeten met toeristen? Maar deze kaartjes zijn wel duur! Ongeveer het dubbele van wat je betaald me t je ov!
Maar ik raad je wel aan een Ov. Chipkaart te nemen, ook handig als je met de trein, tram of metro gaat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt inderdaad. Met de chipkaart ben ik voor de rit Utrecht CS - huis ongeveer 3,60 euro kwijt, maar was m'n chipkaart toevallig een keer vergeten afgelopen week. Mocht een kaartje kopen voor 6,40 euro! Afzetters
Het verschilt per stad of je nog n kaartje kan kopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
DE REIS PLANNEN
Je gaat naar www.9292ov.nl
Hier kan je makkelijk en snel je vertrek en aankomstlocatie invoeren, en ook hoe laat je wil vertrekken of hoe laat je wil aankomen.
Je kan hier je voorkeuren geven of je met de bus of de trein wil.

VERVOERSBEWIJS
Er zijn verschillende opties:
1. Een anonieme ov-chipkaart.
Voor als je soms met het ov gaat, en geen korting nodig hebt. Je komt voor korting in aanmerking als je 65+ bent, of kind. Bij de ns kom je ook in aanmerking voor korting als je 55 euro per jaar betaald. Deze is te koop bij de NS kaartautomaat voor 7,50 met 0 euro saldo. Je kan hem daar ter plaatse opladen met minimaal 5 euro. Er moet altijd minimaal 4 euro op staan, anders mag je niet gaan reizen.
2. Een persoonlijke ov chipkaart.
Deze kaart is geschikt voor abonnementen.
Voor als je vaak met de bus gaat kan je goedkoper zijn als je er een abonnement op zet. Deze kaart is niet te koop bij de automaat. Deze is alleen te koop via www.ovchipkaart.nl en via het ns loket.
3. Losse kaartjes gebruiken is ook een optie.
Vaak is dit ontzettend duur. Vooral sinds de invoering van de ov chipkaart kost een los kaartje kopen bij de chauffeur 4 euro voor 1 enkele reis. Met de ov chipkaart kost het circa 1 tot 2 euro.
4. De strippenkaart.
Deze word per 19mei afgeschaft in Zuid-Holland, dus dat lijkt mij geen optie meer. Als je niet in Zuid-Holland, of Amsterdam woont, kan je hem nog gebruiken.
Dan kan je in de reisplanner zien hoeveel strippen je nodig hebt om die reis te maken.

Het maakt niet uit waar je de ov chipkaart koopt.
Je kan hem altijd bij alle vervoersmaatschappijen die meedoen gebruiken.