mag je met een 2de klas ticket in een 1ste klas wagon staan?

over volle trein maar in een eerste klas kabine kun je nog wel staan.
mag je daar dan staan zonder een 1ste klas ticket?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja hoor, met je tweedeklas kaartje mag je eersteklas staan. Je mag alleen niet eersteklas gaan zitten, tenzij de conducteur daar toestemming voor gegeven heeft.

Geen idee of het officieel mag, maar ik ben in mijn studententijd vaak genoeg door de conducteurs naar de eersteklascoupés verwezen als het in de tweedeklascoupés niet meer paste.

Bronnen:
Eigen ervaring

Officieel mag het niet, maar doorgaans doen conducteurs er niet al te moeilijk over. En als een trein echt stampvol is, ook in de eersteklas, dan kan er toch heen conducteur meer langskomen om te controleren...

Als de tweede klas vol zit met zittende en staande mensen kan je gerust in de eerste klas gaan zitten, je wordt vanzelf weggestuurd als het niet mag, maar ik heb nog nooit meegemeeakt dat ik weg ben gestuurd. staan mag altijd als zelfs de 1e klas helemaal vol zit. Een sta plaats kan je beschouwen als een 3e klas. dus of je nou staat in de eersteklas coupe of de tweede klas coupe, je zal het niet te horen krijgen. Maar ik reis vrij veel met de trein, en heb nog nooit meegemaakt dat de eerste klas coupe vol zat... dus ga gewoon zitten in de eerste klas coupe als de tweede klas helemaal vol zit.

Bronnen:
Eigen ervaring

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100