Hoe moet je een OV-chipkaart en een abonnement samen gebruiken?? zie uitleg

Ik heb een tram/bus abonnement voor twee zones..als ik nou bijv. drie zones moet reizen, moet ik dan als ik in die "derde" zone ben pas inchecken?
Nu kan ik dat nog oplossen door 1 zone op mijn strippenkaart (Zuid Holland) bij te stempelen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je je abonnement in jouw gemeente nog niet op een chipkaart zetten? Dan check je gewoon in als je instapt, wordt rekening gehouden met je abonnement, en begint de teller pas te lopen als je de zones van je abonnement verlaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een abonnement van mijn werkgever en die staat maar twee zones toe.Dus ik heb een apart kaartje voor die twee zones...en ik zal inderdaad eens informeren hoe dat zit met het eventueel overzetten van dat abonnement op een chipkaart..

Het beste antwoord

Ja, je moet pas inchecken als je abonnement op is, dus bij de 3e zone
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt... zoiets dacht ik dus ook..maar..wat een gedoe zeg.. : ( moet je dat ook nog in de gaten gaan houden in zo'n tram of bus...maar ja...

Andere antwoorden (1)

Inderdaad, pas inchecken op de zonegrens. Niet erna, want dan betaal je niet voor de tussenliggende halte.
Omslachtig is het niet; voorheen of nog steeds (zoals in Den Haag) had je anders bij moeten stempelen op de zonegrens. Bovendien, als je al een 2-ster abbo heb, is het misschien verstandig deze om te zetten naar een 3-ster abbo.