heb sinds kort een studenten ov -kaart en hoorde dat je daarmee korting kan krijgen als je reist en soms gratis. hoeveel korting krijg je dan?

studenten ov / chipkaart
kortingen
en als sommige bestemmingen gratis zijn ,welke bestemmingen zijn dan gratis?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je dan geen informatie bij je kaart gekregen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelf een beetje informeren kan echt geen kwaad, en al helemaal niet als je student bent...

Antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag het de htm
Of ns!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt een weekkaart of een weekendkaart. Met een weekkaart reis je doordeweeks gratis en in het weekend met korting. Met een weekendkaart is dat andersom. De weekkaart is in de zomervakantie niet geldig, de weekendkaart wel.

De korting is de standaardkorting van het bewuste vervoer. In de trein is dat 40%, in de bus het tarief zoals de roze strippenkaart.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor completere informatie, zie de bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je heb de keuze zelf in de hand, of je kiest voor doordeweeks gratis reizen en in het weekend met korting reizen, als ik het goed heb is dat zo'n 40%.

Ook kan je kiezen voor in het weekend gratis reizen, en dan reis je doordeweeks met korting.

Toegevoegd na 1 minuut:
o & als je gratis reist kan je overal in Nederland naar toe reizen. Woon je bijvoorbeeld in Haarlem? Dan kan je gratis naar Enschede bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Serieus? Je kopieert blind een fout antwoord dat al is gegeven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, mooi antwoord.
Sorry.