De buschauffeur zal ze ongetwijfeld voor zich hebben en deze aan je kunnen verkopen. Het is dan wel duurder dan in de voorverkoop. Als ik weleens de bus neem zie ik dat ze er ook zijn met slechts 2 of 3 strippen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zijn strippenkaarten niet meer te koop in de bus, maar je kunt in ieder geval 'n geval een kaartje kopen zodat je kunt reizen.

Toegevoegd na 4 minuten:
de grote strippenkaarten bedoel ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel chauffeurs in de bus en tram verkopen strippenkaarten met 2, 3 of 8 strippen. Die zijn duurder dan de strippenkaarten die je in de voorverkoop kunt kopen. Kaarten met 15 of 45 strippen koop je bij de loketten van de stads- en streekvervoerbedrijven, postkantoren, TNT-Post servicepunten en een groot aantal OV-Shops zoals boeken- en tijdschriftenwinkels, sigarenwinkels en supermarkten en de vestigingen van Kiosk in de NS stations. Als jij in een grote woonplaats woont is er wellicht een supermarkt tot 8 uur vanavond open. Dan zou je nu nog zo'n grotere kaart kunnen kopen. Hou er rekening mee dat er ook bussen zijn waar je alleen een enkele reis of een retourtje kunt kopen, en dan ben je dus echt veel duurder uit!
Amadea
13 jaar geleden
Ja, maar dat is wel erg duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het oosten, noorden en zuiden van het land nog wel. In Amsterdam is het onmogelijk en de rest van het modernere westen ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Den Haag worden ze niet meer in de bus verkocht maar de strippenkaart is nog tot 4 februari geldig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De buschauffeur heeft altijd losse kaartjes te koop, die duurder zijn dan bij de officiële verkooppunten.
Ik heb me zelfs laten vertellen dat je ook anonieme ov-chipkaarten, zoals in Rotterdam, Amsterdam of Den Haag gebruikt worden bij de bestuurder kunt kopen.