Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil graag een Filipijnse tricycle invoeren en hier gaan gebruiken als driewielige bromfiets. Waar moet deze allemaal aan voldoen?

De Filipijnse tricycle wordt vaak vergeleken met de tuk tuk, maar is een ander type vervoersmiddel. Waar de tuk tuk een symmetrische driewieler is, is de Filipijnse tricycle een asymmetrische driewieler. Meer een brommer met een zijnspan, echter dan met met carrosserie die zowel passagiers als bestuurder overkapt. Een Filipijnse tricycle kan over het algemeen 5 personen vervoeren en wordt in de Filipijnen aangedreven door een 125 tot 150cc motorfiets. Aan welke wetgeving en keuringen moet ik voldoen, om de tricycle hier in Nederland als driewielige bromfiets te mogen gebruiken? Ik wil er ook personen in gaan vervoeren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het voertuig zal kentekenplichtig zijn en er zal waarschijnlijk een aparte toelatingskeuring moeten worden uitgevoerd, zonder kentekenbewijs heb je in nederland niets aan de tricycle.
Het is dus zaak om bij de RDW te vragen waar het voertuig aan zal moeten voldoen. Zeker ook omdat je er mensen mee wilt gaan vervoeren.
Lukt het niet bij de RDW dan kan het lonend zijn om bij keuringsinstanties in buurlanden te informeren. Voorwaarde is dan wel dat de tricycle op naam staat in het land waar je de keuring laat uitvoeren en hou rekening met een bpm heffing als je uiteindelijk dan het vrt naar nederland gaat halen.
Ik zou zoeken naar een identiek voertuig wat mogelijk al in nederland/eu rijdt.
Ik voorzie zelf nogal wat problemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt! Ik verwacht ook wat problemen, maar het is het proberen waard.

Andere antwoorden (2)

Bij de R.D.W. moeten ze jou daar alles over kunnen vertellen. Daar weten ze ook te zeggen of jouw tricycle gekeurd moet worden, voordat hij de weg op mag.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Is het niet handiger om een motor met zijspan aan te-passen
want ik denk dat het hier in nederland niet is toegestaan om meer dan 3 personen te vervoeren met een motor met zijspan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding