Worden volgend jaar de regels over de rijbewijzen van motors veranderd?

Hallo,

Een vriend van mij vertelde dat volgend jaar de regels voor de motorrijbewijzen veranderen en dat je meteen op een motor mag met meer pk in plaats van een 125.
Weet iemand hier meer vanaf of hierover een artikel gelezen? Ik wil namelijk mijn motorrijbewijs halen maar ik vind een 125 te traag voor op de snelweg.

Alvast bedankt,

Roy

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

De regels gaan inderdaad veranderen, maar het instromen naar een A-2 rijbewijs geldt alleen voor personen van 20 jaar of ouder. Jij zult dus nog moeten beginnen met een A-1 rijbewijs.

http://www.verkeerspro.nl/motornieuws/2013/02/12/toch-directe-instroom-a2-rijbewijs-mogelijk-vanaf-2014/

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik had even jouw profiel bekeken voor je leeftijd.....
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tenzij je even wacht :). Zelfde verhaal bij mij. Ik word in december 20 en zodra de sneeuw gesmolten is ga ik lessen :) Als je wacht tot je 20 bent kun je meteen A2 beginnen in 2014 :)