Aangehouden vanmiddag voor rijden zonder rijbewijs am, heb vanochtend wel mijn praktijk gehaald (en had theorie al) is dit rijbewijs, of ben ik de lul

vanochtend gellukkig praktijk examen in 1x, maar vanmiddag kwam meneer de agent omdat ik aan het rijden was, staat er dan in de politie computer dat ik me rijbewijs al heb, of ben ik de lul en moet ik betalen,
nu heb ik nog een vraag, werd aangehouden ergens, de agent wist de straat niet en heeft een gok gedaan op de bekeuring, hij zei tegen mij, dit hoeft niet de goeie plaats te zijn, maar ik ga naar het bureau en daar zoek ik de goede plaats op en die komt bij mij op het papier, heb ik dan geluk als het een andere straat is omdat hij het fout had? of heb ik pech en maakt het niks uit omdat hij het vermeld heeft (Hoe kan hij dit bewijzen dan?)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies wat ik dacht.. je zult niet voor niets zijn aangehouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aangehouden voor roller
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
en hoe is het afgelopen? je zult inmiddels wel in het bezit zijn van het roze pasje. welke datum staat op het pasje?

Antwoorden (11)

Je hebt pas een rijbewijs als je het in je zak hebt dus het kaartje in je bezit. je gaat nu gewoon betalen
13 jaar geleden
Volgens het reglement rijbewijzen heb je pas je rijbewijs als je ook daadwerkelijk je pasje hebt afgehaald van eht gemeentehuis. Dus ik denk dat je pech hebt.. helaas.

Over de straat kan ik je helaas geen duidelijkheid geven.

Toegevoegd na 1 minuut:
PS, alsnog gefeliciteerd met het behalen van je AM rijbewijs!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je geen rijbewijs hebt, heb je ook geen bewijs dat je 'm hebt.

zowieso niet heel slim, je bent helemaal niet verzekert zo!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is verplicht om je rijbewijs te kunnen laten zien als je rijdt. Dus als je een lullige agent treft, ben je inderdaad de lul. Sommige agenten zijn wel toffe peren, maar ja... velen ook niet. Zoals die agenten die bij een mobiel flitsapparaat belasting zitten te innen en tegelijkertijd in de auto liggen te slapen of te PSP'en.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Agent was wel vriendelijk, alleen ik met mijn domme kop, had gezegt dat ik nog niet begonnen was aan mijn rijbewijs (Van vrienden gehoort, als je praktijk hebt en rijden zonder rijbewijs, dan moet je die opnieuw doen). dus ik denk laat ik dat voor zijn en zeggen dat ik nog niet was begonnen.
ken wel 2 agenten die vrienden zijn met die agent, dus hopen op het beste :).
Is er trouwens ook kans dat de OvJ pas na vrijdag de zaak behandeld, en als die dan in de computer kijkt, dat hij ziet dat ik mijn rijbewijs heb? of staat er ook bij van boete: 22 september, rijbewijs 24 september?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, in tegenstelling tot wat velen denken, zijn rechters subjectief. Vantevoren weet je 't nooit, als je 't op een zaak laat aankomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ga geen bezwaar maken, ik weet dat ik fout zit en wat valt er te winnen? ik ben aan het rijden zonder rijbewijs, kort maar krachtig, de kans is 0% dat ik een zaak win.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kans is niet 0%.
Het komt ook voor dat de rechter de boete halveert, als je oprecht spijt betuigd.
hallo Gast 26569,

Helaas ben je de "lul" ja, je mag pas deelnemen aan het verkeer nadat je het felbegeerde rijbewijs hebt opgehaald.
Normaal gesproken word dit ook duidelijk verteld nadat je geslaagd bent.

Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je geslaagd ben krijg je een briefje waar duidelijk op staat dat je pas de volgende dag je certificaat kan aanvragen. en die is vaak pas binnen 5dagen klaar. pas als je je rijbewijs bij je heb, mag je rijden.

Als je zo die boete thuisgestuurd krijgt en de informatie daarop klopt dan moet je gewoon lappen. als je naam, ook al is het maar 1 letter, verkeerd erop sta. dan kan je zeggen van ik ben die persoon helemaal niet, ik ben die en die. controleer je boete daarom altijd helemaal van binnen en buiten. ik woon in de noordmansstraat op mijn boete stond noordermanstraat als je dan aanklacht indient dan hebben zij niet het recht om jou te veroordelen omdat jij daar niet woont. succes. en niet meer rijden voor je legaal kan rijden. die regels zijn uiteindelijk niet voor niets
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
escape
13 jaar geleden
Dit is een broodje-aap verhaal. Al een tiental jaren zijn vergissingen in naam of adres geen redenen meer om de boete nietig te verklaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat jij wil, dan is het een broodje aap. ik heb geen boete hoeven te betalen na het bezwaarschrift... maar als jij het zegt dan is dat zo en dan zal ik het wel gedroomt hebben of iets?
Formeel ben je, zoals je zelf zo plastisch uitdrukt , 'de lul'.
Dit is typisch zo'n geval van 'regels zijn regels'.
Als rechter zou ik mijn hand over mijn hart strijken en geen boete opleggen, ware het niet, dat je nog een ander vergrijp hebt begaan. Je was niet verzekerd en tenzij jou het geld op de rug groeit, kun je daarmee anderen financiëel duperen en dat vind ik wel aanrekenbaar, dus uiteindelijk zou ik je toch een boete geven.

Toegevoegd na 45 seconden:
Overigens... gefeliciteerd met het slagen :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te beginnen met je laatste vraag: het geeltje dat je gekregen hebt, is slechts een aankondiging van de bekeuring. De informatie, die daarop staat kan gewoon nog aangepast worden. De agent heeft aangegeven, dat hij de juiste straat nog op zou gaan zoeken. Dit zal dus ongetwijfeld verwerkt worden bij het opstellen van de uiteindelijke bekeuring ( in uw geval transactievoorstel van de officier van justitie).

Dan de andere vragen:
Je mag pas sturen als je in het bezit bent van een geldig rijbewijs. Dit was u nog niet op moment van de controle, dus u heeft terecht een bekeuring aangezegd gekregen. U bent vervolgens ook in de politiesystemen gezet als verdachte van rijden zonder in bezit van rijbewijs.

In de politiesystemen is ook pas te vinden dat u over een rijbewijs beschikt, op het moment dat de gemeente een rijbewijs heeft afgegeven. Dat is meestal dus pas na een week na de aanvraag van het rijbewijs.

Echter er kan nog een redding zijn voor u:
Sommige gemeentes hanteren als afgifte datum rijbewijs de datum dat rijbewijs is aangemaakt: dus week na aanvraag. Er zijn echter ook gemeentes die de datum van aanvraag als zijnde datum uitgifte op het rijbewijs drukken.

Mocht uw gemeente tot de laatste categorie behoren, dan kunt u met succes de zaak voor laten komen voor de rechter. U heeft dan uw rijbewijs al bewijs.
13 jaar geleden
Je bent de lul.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IK vrees dat je inderdaad de lul bent maar ja het is ook wel een beetje èen eigenschuld dikke bult verhaal vindt je zelf ook niet???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bezit alleen nog maar een rijvaardigheidsbewijs. Daar kan je bij het gemeentehuis of deelgemeentekantoor een rijbewijs op aanvragen. Tot je het rijbewijs hebt mag je geen auto besturen. Je zal moeten betalen.
Een agent maakt op het politiebureau het procesverbaal op. In het procesverbaal moeten de gegevens kloppen. Wanneer jij een geel papiertje hebt ontvangen dan heb je alleen een aankondiging van het opmaken van een procesverbaal ontvangen. De hierop ingevulde gegevens mogen afwijken van het procesverbaal.