Wanneer worden motoren goedkoper

Ik wil graag een motor kopen maar wil er niet teveel voor betalen. Dus Wanneer worden motoren goedkoper?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Voor auto's geldt dat de 2e hands waarde daalt als het type wordt gewijzigd, dus als er een nieuw model V-Strom komt, of ze maken 'm niet meer wordt dit model goedkoper.
Ook WAAR is soms interessant. Soms zijn 2e handsjes in een bepaalde regio voordeliger.

Advies: Neem een type + jaargang + kilometrage wat je wel wat lijkt en houdt een paar weken Marktplaats + andere verkoopsites in de gaten, dan leer je snel wat voordelig is en wat niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als ze wat ouder zijn kun je ze tweedehands goedkoper kopen dan nieuw in de winkel.

Ik vermoed dat nieuwe motoren in de toekomst eerder duurder dan goedkoper worden, omdat de prijzen van alles over de jaren stijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kom uit een echt motorgezin en heb daar nog nooit van gehoord. Tenminste niet dat het heel erg veel scheelt. Maar als je zelf een beetje leuk kunt onderhandelen kun je best een eind komen.
Zodra ze de showroom hebben verlaten met een gelukkige nieuwe eigenaar! Een fiets van een jaar of vier oud biedt vaak een goede prijs/kwaliteit. Hangt natuurlijk wel af van kilometrage en gebruik.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Leroy200;

Hangt erg van het merk en type af. Sommige motoren zijn ook tweedehands erg gewild en waardevast, andere zullen zodra er een nieuw model/bouwjaar uit is met een ander kleurtje of extraatje gelijk weer een stukje in waarde dalen. Best de moeite waard en leuk om te doen om eens bij grote motorzaken te gaan kijken naar jonge gebruikte of overjarige nieuwe motoren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk wel dat motoren ietsje goedkoper zijn in de winterperiode.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze zijn tweede hans goedkoper maar ook in een crisis zijn ze goedkoper dus daar heb je dan pech mee want de crisis is net voorbij maar misschien komt de ander er al weer aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas zullen ze alleen maar duurder worden tenzij er van uit de overheid belastingtechnies iets gaat veranderen