wordt brommercertificaat binnenkort weer goedkoper?

ik had gehoord dat ze te weinig aanmeldingen krijgen sinds dat er praktijk is en dat ze die weer goedkoper maken/afschaffen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het bromfietscertificaat is al een tijd geleden vervangen door het rijbewijs AM. Het rijbewijs AM wordt in elk geval niet afgeschaft en de minister heeft ook niks bekend gemaakt, over plannen om het halen van dit rijbewijs goedkoper te maken.

Wat wel in de pijplijn zit is de proef, om op 17 jarige leeftijd al examen voor je B rijbewijs te mogen doen. Daarna mag je onder begeleiding een auto besturen. Als je je B rijbewijs hebt gehaald, dan krijg je automatisch je rijbewijs AM. Dus als je wacht tot je 17 bent en je doet mee aan deze proef, dan kun je geld besparen, in vergelijking tot op je 16e examen doen voor rijbewijs AM en twee jaar later examen doen voor rijbewijs B.
Bronnen:
13 jaar geleden
Er is geen sprake van dat het praktijk gedeelte van het AM rijbewijs wordt afgeschaft. Het kan wel geld besparen als je eens bij verschillende rijscholen informeert naar de mogelijkheden en te verwachte kosten.