Is het mogelijk om je scooter certificaat te halen als je 15 en een half bent?

ik wil echt super graag een scooter certificaat halen, maar helaas ben ik pas 15. aangezien het voglend jaar veel duurder wordt zou ik hem dit jaar willen halen. daarom de vraag, is dat mogelijk?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

nope, je kunt wel theorielessen gaan volgen zodat de kans groter is dat je m snel haalt als je wel eenmaal 16 bent..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit is niet mogelijk. Je mag je certificaat pas op je 16e halen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kan ook geen scootercertificaat meer halen, dit is sinds enkele jaren een AM rijbewijs geworden. Het examen voor een AM rijbewijs mag je doen vanaf je zestiende, dus je kunt op je verjaardag direct examen doen.

Als je je examen hebt gehaald krijg je een papiertje die je bij de gemeente moet inleveren, na ongeveer 3 dagen kan je dan je rijbewijs afhalen.