Mag ik een 125 cc cilinder bij een motorscooter vervangen voor een 172 cc cilinder?

#1
Beste mensen ik heb een a2 rijbewijs
Hier volgt de vraag
Ik heb een vraag
Ik heb een piaggio skipper met Nederlandse motor kenteken gekocht dus geen brommer een motor. een maand geleden zat er een een 125 cc cilinder in en die heb ik vervangen met een 172 cc cilinder malossi wat voor een beter optrekt zorgt en betere eindsnelheid dus met de 125 cc cilinder had hij 11 kw ongv 15 pk en met de 172cc cilinder heeft hij nu 23pk en 17 kw. en mijn vraag is kijkt de politie of je een andere cilinder hebt dan op je kenteken staat of onderzoeken ze als ze je staande houden tijdens het rijden of vragen ze alleen kentekenbewijs en rijbewijs en laten ze je gaan of halen ze je hele motor blok uit elkaar bij bromfietsen en snor doen ze dat soms omdat die een bepaalde snelheid mogen maar dit is een motor dus doen ze dat ook met motoren
Alvast bedankt iedereen wil echt antwoord op deze vraag dan laat ik meteen oude cilinder terug zetten

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
4K

Antwoorden (1)

Het mag niet - er is nu verschil tussen je kentekenbewijs en de feitelijke situatie. Ik zou me niet zozeer zorgen maken over de politie, maar om het feit dat je daardoor onverzekerd bent. Als je betrokken raakt bij een ongeluk (hoeft niet eens je eigen schuld te zijn) is het gelazer niet te overzien en kun je duizenden euro’s armer zijn.
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
De motor moet opnieuw gekeurd worden
https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto/wijzigen-of-restaureren/restauratie-van-of-ingrijpende-reparaties-aan-een-voertuig +
tinus1969
3 jaar geleden
Mooie aanvulling @ronron1212