Als de motor lekker loopt dan is de sproeier goed.
De afstelling van een sproeier is niet variabel, die is vast. Daar kun je niets aan afstellen.
Een sproeier is gewoon een buisje, en de diameter van het gaatje is goed, is perfect als de brommer de fabriek verlaat. En is dus 100% correct afgesteld voor zover je van afstelling kunt spreken.

Loopt de motor onregelmatig dan ligt dit in 99,99% van de gevallen niet aan de sproeier, tenzij het sproeierbuisje is los getrild uit de sproeier zelf. Maar dat gebeurt in principe nooit.

Mogelijk zit een vuiltje op de punt van de vlotternaald van de carburateur zodat de vlotter niet meer goed afdicht en het niveau in de vlotterkamer te hoog is.
Het kan ook dat de gasklep "schrankt" in zijn geleiding en daarin niet meer soepel beweegt.
Ik neem aan dat de luchtfilter schoon is.
Het kan ook, dat de choke niet goed werkt
Toegevoegd op 12 juli 2020 09:50: tekst
3 jaar geleden
jc54
3 jaar geleden
Van mij een min. Elk merk motor heeft wel een verstelbare sproeier.
Edraket
3 jaar geleden
@jc54
Een brommer niet